czwartek, 13 października 2011

Trains, Museum in Jaworzyna Śląska

" (...) Najpierw
powoli
jak żółw
ociężale
Ruszyła
maszyna
po szynach
ospale.
Szarpnęła wagony i ciągnie z mozołem,
I kręci się, kręci się koło za kołem,
I biegu przyspiesza, i gna coraz prędzej,
I dudni, i stuka, łomoce i pędzi.

A dokąd? A dokąd? A dokąd? Na wprost!

Po torze, po torze, po torze, przez most (...)" 
Julian Tuwim "Lokomotywa"

Jaworzyna Śląska - jeśli lubisz pociągi zajrzyj tam. 
Jeśli będziesz mieć szczęście zobaczysz nawet dymiący parowóz.

PS. Chwilowo jestem bez aparatu :( sprzedałam swoją Alfę 33 - nie udało mi się przyzwyczaić do nowej technologi Sony. Na szczęście nowa 580 już jest w drodze. Z niecierpliwością czekam na kuriera

***
"(...)More slowly - than turtles - with freight - on their - backs,
The drowsy - steam engine - sets off - down the tracks.
She chugs and she tugs at her wagons with strain,
As wheel after wheel slowly turns on the train.
She doubles her effort and quickens her pace,
And rambles and scrambles to keep up the race.
Oh whither, oh whither? go forward at will,
And chug along over the bridge, up the hill (...)"
Julian Tuwim "Locomotive"


Jaworzyna Śląska - if you are train enthusiast see this  place.
If you are lucky you will even see steaming locomotive.

PS. Temporarily I'm out of my camera :( I have sold my Alpha 33 - I could not used to new Sony technology. Lucky my new one  580 is already coming to me. I'm nervously looking forward for courier.


.


.
.

  .

   .

 

 .


 .


4 komentarze: